3 pași către o piele mai curată și mai tânără

Poate că nu ne place să admitem asta, însă există o legătură imensă între felul în care arată pielea noastră și cât de stresați suntem. Indiferent că suntem stresați din cauza profesiei noastre, a vieții personale sau a banilor, orice formă de stres are un impact negativ asupra pielii, cel mai mare organ din corpul nostru.

Oamenii de știință au căzut de acord că există o conexiune aparte între creier și piele. Stresul crește nivelul de cortizol, cunoscut sub denumirea de „hormonul stresului”, și astfel este favorizată inflamația. Din acest motiv, pe parcursul episoadelor stresante, foarte multe persoane se plâng că au pielea roșie, umflată, inflamată sau suferă de iritații și acnee. De fapt, persoanele care suferă de acnee, în special adolescenții și adulții tineri, au constatat că pielea lor arată mai rău ca oricând în perioadele de stres, deoarece nivelul ridicat de cortizol determină glandele uleioase să fie mai active ca oricând. La rândul lor, celulele pielii sunt activate de stres și produc hormoni de stres și factori inflamatori. Vorbim practic despre un ciclu vicios care se desfășoară între celulele pielii și hormonii de stres.

Având în vedere impactul emoțional și fizic al unei afecțiuni a pielii, suntem încurajați să optăm pentru mai multe modalități de combatere a stresului și de ameliorare a problemelor de piele. Sunt destule modalități holistice și integrative care ne pot fi de folos în încercarea noastră de a fi mai calmi, mai relaxați și cu un aspect mai plăcut. Iată, așadar, câteva modalități care vă pot ajuta să țineți stresul sub control și să îi redați pielii frumusețea și sănătatea:

Adoptați o practică relaxantă.

Fie că este vorba de o plimbare de 15 minute, de câteva exerciții de respirație sau de meditație, acestea toate sunt tehnici de mindfulness. Studiile arată că persoanele care au adoptat o astfel de tehnică de mindfulness în viața lor, suferă mai puține inflamații și iritații în episoadele stresante. Practic, atunci când suntem liniștiți și cât se poate de lucizi și conștienți, în ciuda evenimentelor exterioare, hormonii de stres nu reușesc să atingă niveluri culminante. Cu cât suntem mai liniștiți, cu atât ne vom bucura de o piele mai curată. Nu trebuie să încercăm deodată să medităm o oră sau să practicăm poziții complicate de yoga. Trebuie doar să găsim ceva care să funcționeze pentru noi, care să ne aducă bucurie și care poate fi practicat în mod regulat, chiar dacă avem la dispoziție doar 5 minute pe zi.

Alegeți exerciții potrivite.

Atunci când suntem stresați, chiar nu ne gândim la exercițiul fizic ca fiind o metodă de calmare. Totuși, exercițiile fizice sunt cel mai puternic medicament, dar trebuie alese cu grijă, în funcție de starea pielii noastre. Mersul pe jos și yoga sunt formele de mișcare cele mai prietenoase cu pielea noastră. Adesea, persoanele care suferă de eczeme nu răspund bine la activitățile care implică foarte multă transpirație, existând pericolul apariției și mai multor iritații. Trebuie doar să ne ascultăm corpul și să facem acele exerciții care îi sunt cel mai prielnice. De exemplu, dacă vă place să jucați tenis dar suferiți de eczeme, atunci înlocuiți partidele de tenis în aer liber cu jocuri în săli prevăzute cu aer condiționat.

Țineți legătura cu medicul dermatolog.

Atunci când suferiți de o afecțiune a pielii, veți simți o cantitate mult mai mică de stres dacă vă puteți baza pe un medic dermatolog în care aveți încredere. Indiferent de afecțiunea de care suferiți, nu trebuie niciodată să vă rezumați la un singur plan de tratament. Puteți opta pentru steroizici topici, pentru fototerapie, dar și pentru alte metode non-medicamentoase. În funcție de severitatea afecțiunii, medicamentele pe bază de rețetă pot fi de mare ajutor, însă sunt și foarte multe persoane care s-au bucurat de beneficii uriașe în urma unor ședințe de acupunctură. Într-un megastore farmaceutic online, veți găsi o gamă amplă de vitamine și probiotice orale care, din nou, pot fi foarte utile. Cu toții suntem diferiți, așa că este necesar să încercăm tratamente diferite. Trebuie doar să ne stabilim anumite obiective, să începem fiecare zi cu intenția de a fi cât mai calmi și mai detașați de ceea ce se întâmplă în jurul nostru și să găsim apoi combinația potrivită de tratamente care funcționează pentru noi.


MWISHO PE FACEBOOK

Ai ceva de adăugat?...

*