5 surse bogate de Vitamina C

Vitamina C sau acidul ascorbic, așa cum mai este denumită de către specialiști este una dintre vitaminele esențiale de care organismul are nevoie pentru funcționarea optimă. Îmbunătățește sistemul imunitar, crește producția de colagen, menține sănătoase țesuturile ligamentele și chiar poate preveni apariția anumitor tipuri de cancer. Ei bine, pentru că este una dintre cele mai importante vitamine, iată care sunt sursele de unde îți poți procura foarte ușor vitamina C.

Surse de vitamina C

Vitamina C este unul dintre cele mai vechi suplimente utilizate întotdeauna datorită beneficiilor sale cu efect imediat. În momentul în care o consumi trebuie să știi că organismul tău întinerește în mod natural. Aceasta luptă împotriva radicalilor liberi din mediul înconjurător, dar și împotriva stresului oxidativ, factori ce duc la îmbătrânirea prematură. Așadar, iată surse bogate de Vitamina C cu beneficii și doză de administrare.

Citrice. Gama este variată și vorbim aici despre portocale, lămâi, grapefruit, fructele care au o sursă bogată de Vitamina C în compoziție. Chiar peste 60% din doza zilnică recomandată de către specialiști de calciu. Sunt indicate portocalele întregi și nu doar sucul, pentru a te bucura de toate proprietățile.

Morcovi. Un adjuvant natural pentru îmbunătățirea vederii și pentru a-ți echilibra nivelul de glucoză din sânge, morcovii sunt și o sursă bogată de Vitamina C. Au în compoziție magneziu, dar și fibre și pot fi oricând consumați, în orice formă ori preparat.

Cătină. Produsul care conține de până la 10 ori mai multă vitamina C chiar și decât citricele. Cătina este recomandată chiar și în locul medicamentelor deoarece este o sursă bogată de vitamine precum: vitamina A, B1, B2, K, E. Are capacitatea de a proteja pielea și de a o hrăni, pentru a nu-și pierde din vitalitate.

Ardei gras roșu. Leguma cu o sursă naturală și bogată de vitamina C te poate ajuta să te ferești de răcelile de sezon și să îți protejezi corpul de alte afecțiuni. Ardeiul roșu poate fi consumat la orice preparat, fie că îl pui crud în salate, fie la cuptor împreună cu alte legume.

Cireșe. Nu sunt decât fructele gustoase, ci și sănătoase datorită vitaminei C din compoziție. Consumul de cireșe te ajută să îți îmbunătățești sistemul imunitar, dar și să te odihnești mai bine. Sunt gustarea ideală dintre mese, în orice moment al zilei.

Bineînțeles că nu sunt doar acestea singurele surse de vitamina C. Te poți bucura de beneficiile vitaminei și consumând papaya, pătrunjel verde, castraveți, măceșe, coacăze negre, urzică, kiwi, varză de Bruxelles, roșii în ulei, etc.

De asemenea, te poți bucura de beneficiile vitaminei și cu ajutorul suplimentelor naturale de vitamina C pe care le găsești în magazinele specializate ori în farmacii. Acum, la început de toamnă sunt recomandate cure de vitamina C datorită schimbărilor la care este supus organismul nostru. Doza zilnică recomandată este diferită în cazul adulților și a copiilor și anume: pentru adulți într 60 și 100 mg pe zi, în timp ce copiii până în 14 ani au voie 35-65 de mg pe zi.


MWISHO PE FACEBOOK

Ai ceva de adăugat?...

*