6 alimente de care pielea ta are nevoie pentru a-și menține frumusețea

Dacă în vremurile mai îndepărtate nu se credea că hrana pe care obișnuim să o consumăm ne poate ajuta să fim mai frumoși, iată că astăzi este o certitudine faptul că frumusețea vine din interior. Așa cum sunt alimente care conduc la acnee, la apariția erupțiilor și iritațiilor, la fel există și alimente pe care le putem consuma zi de zi pentru a ne spori frumusețea și pentru a ne menține tinerețea.

Leguminoasele

Leguminoasele precum mazărea, lintea, fasolea și năutul sunt foarte bogate în fibre. Pe de o parte, fibrele ajută digestia, dar pe de altă parte, contribuie la detoxifierea corpului, la eliminarea toxinelor din intestin, ceea ce aduce doar beneficii, inclusiv la nivelul pielii. În plus, combinația de proteine slabe și fibre ajută la prevenirea acelor apogeuri de zahăr din sânge care induc acneea.

Brusturele

Brusturele este o plantă folosită de sute de ani ca tratament pentru probleme digestive, probleme ale pielii și pentru detoxifiere. Rădăcina acestei plante poate fi consumată asemeni unei legume sau, mai frecvent, preparată ca ceai. S-au desfășurat studii care au arătat că brusturele poate avea efecte antiinflamatorii și antioxidante, ambele benefice pentru combatarea acneei. De asemenea, rădăcina de brusture conține calciu, potasiu și magneziu.

Acizii grași esențiali Omega-3

Acizii grași esențiali Omega-3 sunt iarăși necesari pentru sănătatea și frumusețea pielii. Găsim acizi grași Omega-3 într-un megastore farmaceutic online, fie sub formă de comprimate, capsule uleioase, fie sub formă de ulei natural sau aromat. Pe de altă parte, cele mai bune surse alimentare de Omega-3 includ peștele gras, în special somon, macrou, sardine și cod. Este foarte recomandat să consumăm pește de două ori pe săptămână, deoarece conține proteine slabe care ajută leziunile să se vindece mai repede și acizi grași esențiali Omega-3, despre care studiile au arătat că previn citokinele inflamatorii, ceea ce înseamnă o ameliorare a acneei.

Semințele de dovleac

Semințele de dovleac conțin și ele acizi grași esențiali Omega-3, dar și acizi Omega-6, vitamina E și zinc. Acizii grași Omega-6, cum ar fi acidul linoleic, favorizează sănătatea pielii și colaborează cu alte substanțe nutritive din corp, precum magneziu, zinc și vitaminele C, B3 și B6 pentru a deveni acid gamma-linolenic, adică un compus antiinflamator.

Cartoful dulce

Cartoful dulce are o frumoasă culoare portocalie, ce se datorează betacarotenului, un antioxidant important pe care organismul îl transformă în vitamina A. Vitamina A se mai numește palmitat de retinil și susține dezvoltarea adecvată a celulelor pielii, reglează producția de sebum și contribuie la prevenirea porilor blocați. În plus, cartoful dulce este un aliment cu indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că reglează nivelul de zahăr din sânge, prevenind astfel acneea. Despre cartoful dulce mai trebuie să știți că este bogat în fibre, împiedicând constipația și favorizând digestia și eliminarea toxinelor din intestin.

Nu în ultimul rând, ardeiul gras este de nelipsit din regimul alimentar al celor care își doresc o piele curată și frumoasă și o excelentă stare generală de sănătate. Ardeiul gras are un conținut ridicat de fibre, de vitamina B6 și de vitamina C, menținând astfel fermitatea pielii și contribuind la producerea de colagen. Doar un singur ardei roșu poate furniza mai mult de 100% din necesarul zilnic de vitamina C.

 


MWISHO PE FACEBOOK

Ai ceva de adăugat?...

*