Îți dorești o piele sănătoasă și ferită de riduri? Iată ce alimente trebuie să consumi

Numai când auzim că stresul și factorii de mediu au un impact negativ asupra pielii noastre, parcă ne simțim și mai stresați. Și femeile și bărbații deopotrivă își doresc să combată ridurile și cearcănele și să își mențină frumusețea, sănătatea și strălucirea pielii vreme cât mai îndelungată. Desigur, contează foarte mult să folosim produse de îngrijire a pielii compatibile cu tipul nostru de piele, la fel cum este important să ne hidratăm corespunzător.

Însă, ceea ce adesea omitem, este faptul că frumusețea vine de la interior spre exterior. Potrivit cercetărilor desfășurate de Universitatea de Medicină Harvard, respectarea unui regim alimentar echilibrat, bogat în nutrienți poate ajuta la întârzierea procesului de îmbătrânire, asigurându-ne totodată o stare excelentă de sănătate.

Prin urmare, dacă sunteți în căutare de soluții anti-îmbătrânire și de îngrijire a pielii, iată cinci superalimente pe care să le includeți cât mai des în dieta alimentară:

Afine. Sunt bogate în antioxidanți care combat radicalii liberi și stresul oxidativ, care pot provoca îmbătrânirea, cancerul, bolile de inimă și multe altele. De asemenea, afinele susțin sănătatea celulelor pielii. Putem consuma afine ca atare, dar la fel de bine le putem adăuga în terciul de cereale, într-o salată de fructe sau putem coace rapid o pâine cu afine. În plus, siropul de afine neîndulcit, cu care putem aromatiza apa, ne ajută să scăpăm de retenția de apă, ceea ce este o altă veste bună.

Pește. Reprezintă o sursă excelentă de proteine și acizi grași Omega-3, care favorizează sănătatea celulelor pielii, oferindu-ne chiar un efect plăcut de lifting. Important este să consumăm pește de cel puțin două ori pe săptămână, ba chiar să optăm pentru 500-700 de grame de pește. Uleiul de pește este iarăși recomandat mai ales dacă suferiți de acnee. Nu este deloc imposibil să consumăm cu regularitate pește, nici dacă rareori ne gătim mesele acasă. Atunci când dorim să luăm masa în oraș, putem alege un restaurant cu specific italian unde, cu siguranță vom avea de unde alege preparate pe bază de pește. În plus, meniul desprins din cultura culinară a italienilor este unul cu adevărat anti-îmbătrânire, mai ales dacă ne gândim la beneficiile multiple ale uleiului extravirgin de măsline.

Nuci. Reprezintă o altă sursă grozavă de proteine și grăsimi nesaturate sănătoase. În plus, nucile sunt bogate în vitamina B, ceea ce asigură hidratarea pielii și previne apariția ridurilor și liniilor fine. Și nucile sunt ușor de introdus în dietă, mai ales dacă obișnuim să luăm gustări între mese. În afară de gustări, putem servi nuci în terciul de cereale, în salate, în mâncărurile de tăiței chinezești, în clătite, vafe,  dar și în alte preparate, de la sărmăluțe și până la ghivece de legume. Nucile sunt minunate și în combinație cu pește și brânzeturi. Gândiți-vă la un file de somon învelit în crustă de nuci măcinate, coajă rasă de lămâie și pătrunjel proaspăt.

Spanac. Este un aliment-cheie pentru o piele curată și sănătoasă. În general, frunzoasele de un verde închis, foarte bogate în clorofilă susțin sănătatea pielii și a întregului organism. Spancul, de exemplu, este bogat în nutrienți, precum vitamina A, C, E, K, acid folic, magneziu și mulți alți nutrienți. Spanacul este atât de prietenos cu pielea noastră, deoarece sporește colagenul, protejând astfel pielea împotriva semnelor premature ale îmbătrânirii. Nici spanacul nu este greu de introdus în regimul alimentar. Omleta cu spanac și ardei roșu este delicioasă, la fel ca mâncarea de spanac cu lapte. Plăcintele cu spanac și pește sau cele cu spanac și brânză sunt iarăși grozave. Mai putem adăuga spanac în tot felul de mâncăruri de legume și carne sau în sosul pentru paste. Oricât ar părea de surprinzător, este mai indicat să consumăm spanacul gătit decât spanac crud, și asta pentru că spanacul conține o substanță numită acid oxalic, pe care organismul o consideră toxică. Totuși, dacă preferăm să consumăm spanac crud, atunci îl putem asocia cu ou fiert sau cu puțină brânză de capră.


MWISHO PE FACEBOOK

Ai ceva de adăugat?...

*